Yamaha Tenere 700 Raid Prototype

Yamaha Ténéré 700 Raid Prototype | MotorCentrumWest

Racing for the Next Horizon

Door de serieuze off road capaciteiten van de Ténéré 700 konden vele duizenden motorrijders hun avontuurlijke geest volgen en meedoen met langeafstandsritten, rally’s en extreem avontuurlijke ritten. Veel eigenaren hebben geld en moeite gestoken in het personaliseren van hun Ténéré 700. Hun verhalen zijn een inspiratiebron voor een nieuwe generatie ontdekkingsreizigers die ook hun grenzen willen verleggen en ontdekken wat er achter de volgende horizon ligt.

Deze groeiende beweging heeft Yamaha gemotiveerd om te onderzoeken hoe de Ténéré 700 naar een hoger niveau kan worden getild. We zijn teruggekeerd naar de legendarische Afrikaanse woestijnlandschappen waar de originele Ténéré meer dan 40 jaar geleden werdgeboren.

Yamaha is trots om een nieuw hoofdstuk in het Ténéré-verhaal te schrijven met de introductie van de Ténéré 700 Raid Prototype, speciaal gebouwd met uitgebreid gebruik van GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) prestatieonderdelen.

Deze Raid-motor met hoge specificaties is in Europa ontwikkeld door Yamaha. We hebben de kennis en ervaring van twee off road motorrijders, Alessandro Botturi en Pol Tarrés, uitvoerig op de proef gesteld met als doel het volledige Raid-potentieel van de Ténéré 700 te benutten. De motor is dan ook uitgebreid door beide Yamaha-ambassadeurs getest in de Marokkaanse woestijn.

Dit is nog maar het begin.

De Ténéré 700 Raid Prototype racet binnenkort naar de volgende horizon. Door dit nieuwe verhaal zal de legende van de Ténéré zeker worden versterkt in de ogen van een nieuwe generatie Adventure-rijders.

Ténéré 700 Raid Prototype –  Technische hoogtepunten

Motorblok

  • Akrapovič-raceuitlaat van volledig titanium
  • GYTR-ECU
  • Hoogwaardige airbox en filter
  • Tandwiel voor eindaandrijving met 48 tanden
  • Extra grote radiator
  • Dubbele koelventilatoren
  • Nieuw waterpompdeksel
  • Nieuwe oliekoeler
  • Zware Rekluse-koppeling
  • Tweedelig koppelingsdeksel
  • Nieuwe koppelingshendel

Vering

  • 48 mm voorvork met lange veerweg – 270 mm
  • Drievoudige CNC-klemmen
  • Nieuwe achterschokdemper met lange veerweg – 260 mm
  • Nieuwe achterwielophanging

Remmen

  • Hoge specificatie enkele voorrem – 300 mm
  • Race-remschoen
  • Hoofdcilinder van voorrem is geüpgraded
  • Nieuwe remhendel
  • Overmaatse remschijf met een diameter van 267 mm
  • Nieuwe montagebeugel remklauw
  • Staal gevlochten remslangen voor en achter